Najaar

Najaar

maandag 15 november 2010

Uit achting......

Ik kocht een tijdje terug een stapeltje oude ansichtkaarten. Sommige beschreven ,andere blanco.De oudste was uit 1887. En in oude bloemenprikker staan er altijd een paar op de kast.









Ik had nu deze 2 staan ,eigenlijk omdat de kleur weer leuk combineerde met de andere spulletjes die er staan.

Maar er staat ook een schattig gedichtje op 1 kaart.



Uit achting.....



Heeft u de post deez kaart gebracht

De zender heeft aan U gedacht

Met Achting stuur ik U deze kaart,

'k Hoop dat ze U veel vreugde baart.

Met Achting,heb ik mij verplicht

Tot het maken van dit gedicht.

Nou dat alleen is toch al helemaal leuk ,las ik vanmorgen nog eens de achterkant en aan wie is hij geadresseerd...



Volgens mij aan de gemeenteveldwachter en dan ga ik denken ,is het een sarcastische boef die vanuit zijn cel deze kaart stuurde ,of een dankbare man wiens gestolen fiets thuisbezorgd werd Ik weet wel dat vandaag de dag geen agent meer zo'n kaart in zijn bus vindt.




Prachtig toch


8 opmerkingen:

Unknown zei

GE WEL DIG!!! en dat handschrift!!! Ze schreven vroeger allemaal zo lijkt het wel!!

Mooie aanwinst!!

Groetjes
Lynda

Stina zei

Prachtig zo'n oude kaart van vroeger.

Fijne avond groetjes Stina

Theemuts Rommelhoekje. zei

Ze zijn zo decoratief die oude kaarten !!
Hier staan ook een aantal.
Ik ben helemaal weg van je mooie kandelaars !!!!!

Fijne avond,groetjes Romkje.

Bij Guusje Thuis zei

Heerlijk nostalgisch zo'n kaart 'van toen', leuk!

Anoniem zei

Hoi Bep,

Wat mooi,prachtig handschrift zo met die krullen.
Toen was schrijven nog kunst!

Fijne dinsdag, groetjes Thea

Thuis bij Tjits zei

dank je voor je berichtje, heel leuk! en ik merk nu al dat het inderdaad verslavend werkt, dat gaat nog wat worden haha.
Heb net even gezellig op je blog gekeken, wat maak je een mooie dingen.nhh
die oude ansichtkaarten vind ik ook leuk en die handschriften!!
Ik ga je volgen, groetjes Tjitske

La Maison zei

Altijd mooi die oude kaarten. Leuk dat je bent gaan bloggen. Ik ga je volgen en je bent ook welkom bij mij hoor.

Groeten
Hermine

Ger zei

Leuk dat je een berichtje achterliet op mijn blog.
Daardoor nam ik ook een kijkje op jou blog en zie veel leuke posten voorbij komen met het sfeertje waar ik van hou.

Ik ben je gaan volgen en je staat ook al bij mijn favorietie blogs.

Fijne avond!
Lieve groet,
Ger